W lipcu bieżącego roku przedstawiciele Szkoły Podstawowej im. O. Kolberga w Ciechocinie wzięli udział w ostatnim spotkaniu, podsumowującym projekt Erasmus+ KA2 „Development of STEM activities at school”, na Cyprze. Uczniowie krajów partnerskich uczestniczyli w zajęciach programowania oraz poznawali tradycyjne cypryjskie tańce. Ponadto podczas wizyty miała miejsce konferencja, na której każdy z krajów zaprezentował rezultaty swojej pracy. Był to zaprojektowany i wykonany przez uczniów pokój, który następnie stworzył wspólny dom. Do każdego z elementów wyposażenia pokoju powstały konspekty lekcji w języku angielskim oraz ojczystym. Plany te łączyły ze sobą przedmioty szkolne, czyli elementy matematyki, programowania, przyrody oraz techniki. Każdy z krajów stworzył 12 konspektów, które mogą być wykorzystane przez nauczycieli z innych krajów. Wykorzystują one popularny obecnie STEM, czyli koncepcję polegającą na zwiększenia udziału tych dziedzin w edukacji, aby pomóc dzieciom połączyć je ze sobą i lepiej rozumieć. Szczególnie promowana tutaj była praca w grupach, ponieważ metoda ta wspiera zrozumienie i rozwija umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci najefektywniej się uczą, gdy odbywa się to w realnym świecie, eksperymentując, budując modele, ułatwia im to przyswojenie nauk ścisłych. STEM poza tym wspiera krytyczne myślenie i innowacyjność.